Om att min själ är stulen


Facebook har många fördelar och vissa nackdelar. Man kan lättare hålla kontakt med vänner men de kan å andra sidan se direkt om man t.ex. gör slut med sin pojkvän/bråkar med sin kompis etc. Jag är inne en del på den ovan nämnda ansiktsboken men jag spelar sällan spelen som erbjuds; förräns nu.
   Jag har blivit beroende av FarmVille. Jag erkänner. Det är något fint i att odla, så, plantera och skörda träd och diverse andra plantor samtidigt som man kan dekorera, planera, tjäna pengar och få högre level hela tiden. Det blir som en tävling. Som en blandning av Sims och ditt trädgårdsland. Man tittar på andras farmar, blir avundsjuk på hur stor den är och odlar mer och mer. Det som gör en beroende är också att varje sak man odlar har en bestämd tid innan det mognar och skördas det inte då så ruttnar det bort och dina besparningar är kastade i sjön. Du fastnar. Du bara måste gå in och skörda ditt ris innan skolan. Du har inget annat val än att på lunchrasten plocka dina hallon och du kan inte undvika att mjölka kon på kvällen. Det är då du vet; FarmVille har tagit din själ.

(Och nu har jag ångest; ska jag expandera och bli av med tio tusen kronor eller spara mer och få en utmärkelse för min stora pengahög och därmed få mer pengar. Åh!)

Kommentarer
Postat av: Joss

Snacka om att jag inte ska börja med farmville, haha!

2009-08-28 @ 16:25:54
URL: http://josefinburell.blogg.se/
Postat av: Ems

HAHA du är så söt natha! fan älskar det här inlägget, du är så duktig på att skriva fast du inte är seriös:)



OCH! jag la märke till användandet av semikolon:D nu förstår jag hur det används! yippie!

2009-08-30 @ 13:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0