Hur man skapar ett gott nytt år!

Jag har på något sätt fått för mig att hur det hela nya året kommer att bli beror på hur nyårsaftonen innan det är. Som om det skulle ge någon slags hint om vad man har att vänta sig utav det. Jag vet själv, och tycker också, att det är löjligt att lägga för mycket vikt vid nyårsfirandet eftersom det ändå aldrig blir som man tänkt. Alla hajpar nyår så väldigt; det ska bli årets höjdpunkt, det grymmaste partyt ever och allt det där - och det blir det ju aldrig. Egentligen borde man väl se nyår som en helt vanlig dag och inte ha några som helst förväntningar på det för då blir det nog som bäst. Men jag har ändå vissa idéer, så åter till min ursprungliga tanke. För att dra en parallell: förra nyåret spenderades med mina gymnasievänner på en fest hos en grundskolevän med massor av människor från området jag bor men bara halvkänner. Det var helt enkelt en väldigt spretig kväll utan riktig substans - så blev även mitt år. För trots att det på många sätt var ett väldigt roligt år så var det också spretigt. Från härliga resor till London och Europa till bottenkvällar fulla av läxor och tårar till roliga utekvällar på klubbar till urtrista dylika. Det blev helt inget riktigt flow någonstans. Och detta skulle då, enligt min teori, bero på att min nyårsafton var sådan. Så i år har jag tänkt om. MItt nyår ska inte spenderas på någon fest med folk jag inte känner eller på någon klubb med dräggfulla tonåringar. Nej, mitt nyår ska spenderas med en skara vänner ätandes middag, tittandes på fyverkerier och sjungandes sing-star/spelandes spel/skrattandes. Det ska helt enkelt vara en casual, trevlig kväll och därmed ska jag påverka ödesgudarna att skapa mig det ultimata kommande året: chill, trevligt och fullt med människor jag älskar. Vad säger ni om den planen?

bild

Kommentarer
Postat av: PhotoByTherese

Ska inte du med till Lasse & Kerstin?

2009-12-29 @ 20:30:59
URL: http://photobytherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0