Tävling: The Hills

Kenza's blogg kan man vinna en The Hills-box. Här är mitt bidrag:

Hej, jag heter Nathalie och jag är beroende av The Hills. Det är svårt att erkänna och ganska så skämmigt men jag ska ta ett djupt andetag och berätta varför. När jag kommer hem från skolan och har gått genom ett alldeles för grått Stockholm och känner mig sådär trött, frusen och deprimerad av alla läxor så sjunker jag ned i soffan och slår på TVn, zappar till kanal 50 och MTV uppenbarar sig. Har man turen med sig från gudarna så hör man också en snutt av en låt från Natasha Bedingfield och då vet man att närmaste halvtimmen är räddad. The Hills är för mig vad Dallas var för min mamma; en inblick i en dold och alldeles glamourös värld som man liksom aldrig kommer att få tillträde till men som man drömmer om så ofta. Till ett Kalifornien där solen ständigt skiner på vackra människor med obegränsat bankkonto och riktiga Hollywoodfester. Men det är mer än bara det; det visar också baksidan av glamouren, bilden då strålkastaren slocknat; vännerna som sveker, pojkarna som är otrogna och erbjudanden som rinner ut i sanden. Det låter för bra för att vara sant och det är precis det som fångar mig så; att allt är sant, allt är på riktigt - allt finns där borta på andra sidan Atlanten. Så när jag drömmer mig bort är det till något äkta, nästan inom räckhåll. Så därför fortsätter jag att bänka mig vid TVn framför The Hills. För att få drömma mig bort en stund och veta att det finns på riktigt.
Och därför skulle en box göra mitt liv så mycket lättare för när MTV slutar sända kan jag bara slå över på DVDn och drömma vidare...

(Sen har de ju så himla fina kläder också!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0