[fotoinlägg] - Macro från Värmland

Hej, nu har jag kommit hem från min Göteborgsresa och har kameran full av bilder därifrån som ska upp lite senare eftersom jag har andra bilder som ska upp nu. Först ville jag bara säga att jag har kommit underfund med att jag nog inte ska döpa min fotoinlägg till bara "[fotoinlägg]" eftersom det knappast blir särskilt informativt för er som följer min blogg (hur många det nu kan vara) med en RSS-läsare. Därmed har jag bestämt mig för att allt som oftast lägga till en liten kort beskrivning efteråt så ni förstår vad det handlar om. Jag tror det är bättre - men vad tycker ni?

I vilket fall så kommer här lite bilder jag fotat under tiden här i Värmland och det blev mest macro/close-up-bilder eftersom jag känner att det är väldigt kul att fota på det sättet. Dock har jag ju inget macroobjektiv, eftersom jag inte har några tusen som ligger och skräpar hemma, så jag har bara använt kitobjektivet, dvs. det jag alltid använder. Det jag har funderat över är ändå att skaffa närbildsfilter eftersom det känns som en väldigt smart och billig investering som samtidigt ger ett effektivt resultat. Här finns det ett bra set med filter och här beskriver Emelie Ohlsson hur de och andra smarta tillbehör fungerar. Hon berättar i inlägget även om en reflexskärm jag fundreat på att skaffa men jag får nog vänta lite med det pga. pengabrist.
   Nog - här kommer bilderna;

























Kommentarer
Postat av: Ellen

Idag tipsar jag om din blogg i min blogg!

Du tar jättefina bilder :)

2009-07-22 @ 11:21:12
URL: http://turnupthesound.blogg.se/
Postat av: Cornelia

svar. tack :)

2009-07-22 @ 13:31:52
URL: http://photostream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0