[fotoinlägg] - Värmlandsögonblick



Min lilla katt Ronja får inte vara ute och leka som Wilma eftersom hon är alldeles för rädd för allting som rör sig, kryper, låter eller finns överhuvudtaget. Så hon sitter och tittar ut genom fönstret istället. Rätt sorgligt egentligen.



Jag och mamma tog en promenad längs Klarälvsbanan som en en lång cykelväg från Hagfors till Karlstad (ca 10mil). Det är så vackert i Värmland så jag nästan gråter ibland.


Ett av våra grannhus kallat Pepparkakshuset av uppenbara anledningar. Det är så häftigt byggt och ser ut att ha blivit plockat från Bayern och fraktat hit - det är verkligen annorlunda. Kuriosa är också att han som bodde där förut hette Hans. Haha.



Vägen som leder fram till vårt hus så småningom. Värsta landet.


Ett extremt förminskat panorama över grannhuset (höger) och en liten del av vårt hus.



Vi har köpt 7 filmer under tiden vi har varit här uppe eftersom vi märkte att det var billigare att köpa än hyra film. Någon som inser att det varit en galet regning sommar?


Avslutar med en webcam bild på min älskade mamma och mig. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0