Om att det regnar igen

Jag är dålig på att skriva här men jag skyller på att de Värmländska skogarna har förtrollat min hjärna och fyllt den med potatisplantor och sommarblomster. Jag har nu varit här uppe i ett par dagar och det har regnat väldigt mycket. Ett tag funderade jag över om det gamla huset skulle glida iväg nedför kullen, mot Klarälven och bli en husbåt (som jag alltid velat bo i. Tänk att bara kunna lämna när man tröttnat och åka till en annan hamn och kalla det sitt hem istället). Men det hände aldrig. Antar att huset är mycket starkare än man kan tro.

Vi har rensat väldigt mycket och åkt med stora lass ned till tippen för att kasta. Utrensningen påminner mig om den i Grimmaldiplan 12 (Familjen Blacks hus) i femte Harry Potter-boken. Men det beror nog mest på att jag har läst både sexan och sjuan på fem dagar och liksom ser Harry Potter i lite allt möjligt. Men det börjar arta sig. Vi var på IKEA i Karlstad igår och handlade massor av gardiner och handdukar och krukor och allt möjligt som vi nu dekorerat med och faktiskt; det börjar arta sig. Men än är det långt kvar och egentligen skulle vi behöva måla om en massa men sånt orkar man ju inte göra nu så vi inreder och kastar och låtsas som om det regnar. Vilket det gör. Igen.



Bilden ovan är från trädgårdens rosenbuske


Kommentarer
Postat av: moa.

det blir nog så fint nu, tur att ni kommer och fixar upp stället! ;) ses snart! <3

2009-07-14 @ 21:52:59
URL: http://moars.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0