Om nyklippt gräs och syrénbersåer



Bilden ovan är ytterligare en från tågluffen. Denna är tagen på ett torg i Prag nära den tidigare omnämnda astronomiklockan.

Idag har jag bokat mina tågbiljetter så att jag från mitt landställe i Värmland, som jag åker till imorrn, gör en avstickare efter en vecka och besöker Emma på Västkusten för att sedan komma tillbaka till Värmland. Det var faktiskt otroligt bra priser. Tur och retur med en tågresa och en bussresa - 350kr. Inte dåligt!

Men appropå Värmland. Det ska bli så skönt att återse det huset eftersom det var ett tag sedan jag var där, förra påsken. Jag längtar efter att få gå omkring i trädgården bland alla fruktträd. Jag längtar efter att få sova i de stora sängarna i det gamla huset. Jag längtar efter doften av nyklippt gräs och efter doften av syrénbersån på framsidan. Efter den oändliga skogen på baksidan och efter grusvägarna. Det ska bli underbart och förhoppningsvis får vi saker gjort med huset också. Vi måste måla om nästan alla rummen (vi köpte huset av min gudfar förra året och huset har haft samma inredning sen 70-talet) och köpa nya möbler. Men det ska bli skönt att fixa i ordning huset som jag varit i sen jag bara var några månader och som (tidigare sagt) alltid sett likadant ut. Det är på något sätt min fristad och det ska bli skönt att återse den. Förhoppningsvis kommer jag att träffa vår granne Moa som det också var länge sen jag såg. Kära Värmland, snart kommer jag :)

För övrigt kanske jag har internet där men annars har jag ju en sådan där mobiltelefon ifall någon vill mig något. Annars - ha en trevlig sommar och vi ses i slutet av juli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0