Om indianstammar i Sydamerika

Inatt gjorde jag något nytt; jag drömde på spanska. Jag befann mig visst i någon djungel i Sydamerika och bodde hos en indianstam för att lära mig deras seder och eftersom de bara pratade spanska fick jag göra likadant. Jag skulle gärna vilja veta exakt vad jag sa för något för jag tvivlar på att det var speciellt intelligent. Det enda jag minns är att jag hälsade på någon i stammen och sa "Mucho Gusto. Me encanta mucho" syftandes på livet i stammen. Haha. Allt detta måste bero på att jag just nu läser "Harry Potter y la cámara secreta" innan jag somnar varje kväll. Vi får se hur mycket spanska jag egentligen lär mig men det är lite kul i vilket fall.

Om någon missat det så regnar det idag. Skitkul. Jag som tänkte sticka ut och spring ställer in de planerna för att skriva klart min packlista inför tågluffen samt hämta upp min rullväska från källaren. Det är läskigt att det går så fort för om mindre än 72 timmar åker jag härifrån. Okej, inte tänka på det nu för då får jag bara resfeber. Kakor någon? ^^'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0