Om att jag inte orkar mer

Jag orkar inte mer nu. Jag har ingen lust till någonting längre och så fort jag ska göra något så önskar jag att jag redan gjort det och kommit hem igen. Det spelar ingen roll om det är ett skolarbete som ska in eller om det är en studentskiva. Jag känner bara; snälla låt det här ta slut så jag kan komma hem. Och när jag kommer hem andas jag ut, suckar och tänker; Puh! Det är över!
   Jag vet inte vad det är för fel på mig. Om det är trötthet, depression eller skolångest-relaterat. Men allting känns rätt meningslöst. Missförstå mig inte. Det är inte så att jag inte har roligt det är bara det att det roliga är begränsat och ibland påklistrat. Det känns tungt men förhoppningsvis kan jag vila upp mig lite under sommaren så att jag mår bättre i höst.
   Jag behöver komma bort och iväg och bara glömma allting. Funderar på att åka upp till landstället i Värmland och bara sätta mig på en filt på gräset och se hur lång tid det tar innan jag växer fast. Jag behöver en lång ledighet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0