Om vinteroptimism

Måste säga att det var en väldig tur att jag drabbades av plötslig vinteroptimism igår för om jag inte hade gjort det hade det varit en jobbig dag idag. Sjutton vad kallt det var! När jag vaknade vid halv åtta stod termometern på ynkliga fyra grader och jag bestämde mig bums för att ta på mig höstjackan för första gången (den är fin så det var i vilket fall positivt).
Kan inte fatta att det blivit kallt så fort, nyss huttrade jag om det bara var tjugo grader ute. Varför, å varför klagade jag då? Lovar att det är vädergudarna som straffar mig nu. "Haha" skrattar dem där uppe någonstans ovanför stratosfären "Du tror att det var kallt då men vänta bara, flicka lilla, så ska du få omdefiniera vad kyla är!" Brr. Vad blir det härnäst? Snöfall i oktober? Jusste, jag skulle ju vara positiv. Det blir nog bra till slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0