And, done!



Så har jag äntligen lagt ifrån mig ansökan (igår) och klickat på skicka (för hundrade gången men också för sista gången den här våren). Om allt går som det ska (läs: om jag kommer in) så kommer ni att hitta mig vid Uppsala Universitets Språkliga Fakultet i Engelska Parken i höst, studerandes på Språkvetarlinjen. Det känns jättekul faktiskt (och jättenervöst) men eftersom intagningen kommer att ligga runt 19,6 + 2,5 meritpoäng vågar jag inte ta ut den lyckan riktigt än. Om allting inte går som det ska så hittar ni mig på Stockholms Universitet pluggandes Spanska I. En sak som dock är säker (nästan) är att jag under våren 2011 kommer att befinna mig i Barcelona för att plugga spanska tillsammans med mina gymnasiekompisar. Det ska bli sjukt kul. Men en sak i taget, nu måste jag skärpa mig under de sista skälvande dagarna på gymnasiet för att fixa betygen. Detta börjas med att jag måste panikplugga lite geografi inför förhöret idag så önska mig lycka till, det kan jag behöva!

Psst... Och jusste. Det ni ser i UU's logga är latin och det står i mitten: "Gratiae Veritas Naturae" som betyder ungefär "Sanning genom Guds nåd och Naturen" (enligt Wikipedia) och runt omkring "Academiae Ubsaliensis" som betyder "Uppsalas Akademi" (enligt egen tolkning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0