Basil Soda

Nu är jag hemma igen efter en trevlig middag med lite gamla vänner och tänkte därmed delge er vad jag upptäckte då jag satt och slötittade på Entertainment Now! i eftermiddags. Bland alla klipp från röda mattan och skådespelarintervjuer dök plötsligt ett, för mig, helt okänt namn upp: Basil Soda. Nu är jag säkert helt efter (brukar inte vara så uppdaterad på modefronten) men det är visst en relativt ny libanesisk designer som släppt en, av många kändisar, uppskattad vår&sommar-kollektion. Bilderna från catwalken som följde introduktionen slog mig med häpnad. Herregud, vilka fina kläder! Hela kollektionen var väldigt enhetlig och gick i vitt, silver och andra jordnära färger med draperade tyger och metallinslag. Basil själv sa att han blivit inspirerad av smältande isar och det är inte svårt att se den kopplingen. Kollektionen har hittills bara släppt i en haute couture-version (men plaggen ligger väldigt nära ready-to-wear, skulle jag säga i vilket fall) och innehåller 43 underbara klänningar. Nedan följer några personliga favoriter men klicka in er här och spana in hela kollektionen - det är värt besväret! Skulle med nöje bära vilken som helst av klänningarna men jag kan tänka mig att det aldrig kommer att hända, på grund av prisbilden. Men drömma kan man!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0