Looping?

Igår lurade min vän Camila med mig att gå på Stockholms Kulturfestival tillsammans med hennes systrar och pojkvän. Vi skulle visst se någon artist jag aldrig hört talas om men som skulle vara rätt cool. Och det var hon. Ensam och barfota på scen manövrerar hon fiol, gitarr, trummor, tamburin och sin helt makalösa röst samtidigt som hon med fötterna spelar in de olika instrumenten i loopar så att hon efter ett tag har byggt upp som en hel orkester fast hon fortfarande står ensam på scenen. Det var verkligen magiskt att få se henne även om jag stod med andan i halsen och lite darr på knäna i rädsla för att hon skulle missa looparna i inspelningen, något som är väldigt lätt hänt, - fast det var ju helt i onödan för allt gick vägen. Så jag var såklart tvungen att söka upp henne på Youtube när jag kom hem. Och se! Hon har varit med på Conan O'Brian för så känd är hon visst utomlands. Helt makalöst, om hon spelar igen så måste jag bara se henne för det var en upplevelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0