091019 - 100125 - Del II

Fortsätter på min megamobiluppladdning, förra kan ni se här, så får vi se hur långt jag hinner idag.



Många dagar spenderades åkandes tunnelbana i vinterkylan och då är ryssmössor det bästa att ha på huvudet. Men eftersom jag har fått för mig att mössor inte är min grej kör jag på megastor halsduk och det fungerar ju också...



Jag går väldigt sällan i affärer eftersom jag är livrädd för att göra av med mitt arma studiebidrag. Ibland händer det dock och ofta förälskar jag mig då i kläder - som den här klänningen. Underbart är att inte köpa den och sen komma tillbaka på rean och lyckas få den till 50%!



Eftersom jag spenderar så stor tid i skolbänken så är det dömt att det slinker in bilder därfrån. Det här är från en svenskalektion och se så duktiga alla är! Notera speciellt den upp och nedvända ordboken till vänster...



Här har vi då en bild på min vän Ida som alltid "fryser" när hon får skrattattacker. Just här råkade hon frysa i en position som passar i startblocken på en OS-arena. Det kunde jag ju inte låta bli att fotografera!



Så var det dags att jobba och eftersom det är instruktioner till deltagarna första timmen så slog vi oss ned på ett fik och drack kaffe. Wünderbar! På bilden är för övrigt Hanna och Emma och Danni skymtar i spegeln.



Det kom rätt mycket snö i Stockholm den här vintern vilket jag tyckte oväntat bra om - vinterhatare som jag är. Dock var det lite synd om cykeln som fick stå helt ensam och insnöad på gården utan att någon brydde sig om den.



Även sjön där jag bor frös på och trots att jag inte åkte några skridskor på den i år så var det värt att dokumenteras.



Ofta när jag inte har någonting att göra så blir det en hel del egobilder så jag får väl visa en av dem iaf. Förstår bara inte varför jag ser så butter ut.



Fick en vägbok av min farmor i julklapp som innehöll denna underbara karta. Då jag var i London i våras blev jag helt förundrad över deras fantastiska kartor över bussnätet och svor tyst över att Stockholm inte lyckats producera några. Nu har jag hittat den. Lycka!



Jag inhandlade under mellandagsrean ett linne som beskrevs som "typiskt Natha" (vore spännande att veta varför) av mina vänner samt en svart kofta och en kjol från H&M. Ibland är det nog ganska bra att köpa nya kläder trots allt...



Under någon av alla dagar jag såg på film med Kelly fick jag för mig att ge mig på utmaningen att fläta hennes korta hår. Men det gick ju faktiskt riktigt bra, stolt kan man bli för mindre.



Jag funderar fortfarande på tatueringsmotiv och kom över det här kinesiska tecknet som jag tycker blev väldigt fint. Den som vet vad det betyder får pluspoäng!



Jag fann också en kärlek under vintern i att lägga datorhörlurarnas sladd i olika mönster. Jag antar att jag har lite för mycket fritid ibland...



En underbar dag var jag hos min vän Milla och bakade Alfajores som var himmelskt goda. Jag dog lite.



Eftersom latinlektionerna kan bli så galet långtråkiga ibland så spenderades en utav dem vikandes papperssvalor och skrivandes små budskap på dem. Återigen pluspoäng om någon vet vad som står!



Okej, så en egobild till slank in. Men lockarna var faktiskt rätt så snygga!

Puh! Äntligen klart! Vi får väl se när nästa uppladdning kommer för jag är ju knappast känd för att lägga in mobilbilder ofta. Men framåt sommaren så faller kanske andan på. Nu ska jag slita mig från datan och slänga ned mig i soffan för lite "That 70's Show"-mys. Finns det något bättre eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0