Värmlandsögonblick pt. 3

Så, nu har jag redigerat lite fler bilder från Värmland...



Den här bilden är ju uppenbarligen väldigt lik den förra jag lade upp men jag fotade de båda som ett test. Jag hade ju faktiskt fotat i stort sett exakt samma bild (samma plats, samma vinkel, samma rörelse) i vintras med mina vänner så jag tänkte jämföra sommar och vinter.





När vi var i Värmland råkade vi se att det var påsläppning i forsen så vi åkte dit och tittade. Tyckte faktiskt att det var rätt häftigt för jäklar vad strömt det var.



Ingen sommar utan vänner. Ida tog snigeltåget upp och besökte oss i stugan. Så vi lånade grannens fina tandemcykel och jonnade ned för att titta på forsen, igen.



Jag tycker verkligen att det är hemskt vackert där nere vid det gamla bruket med alla forsar och fall.



Speciellt när man kan smyga sig ned till vattnet och traska runt under vattennivån då det varit torrlagt så länge.



Och så kan man ju fota lite i svart/vitt när man ändå är i farten...



... för vissa motiv passar verkligen så mycket bättre i det än i färg.







Jag fick också lite utlopp för min förkärlek till hus med torn...



... Är det inte underbart vackert? Detta får avsluta bilderna för det här inlägget men det kommer mera. Får dock se om jag hinner lägga upp dem innan tåget går mot Småland idag. Troligtvis inte. Nu måste jag göra mig i ordning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0