Gamble&Joy

Igår var en väldigt trevlig men också en väldigt lång dag. Det började med att jag och några vänner gled in till skolan, trots att vi var lediga, för att få i oss lite gratiskäk i vad som nog var vår sista lunch där någonsin. Sen gjorde vi stan letandes efter studentskor och skivklänning och studentpresenter och allt vad som behövdes. Jag köpte faktiskt med mig ett par skor hem men vi får se om de behålls för jag får alltid lite ångest av att köpa skor. I vilket fall hann jag förbi hem en snabbis innan jag skulle gå på två mottagningar. Det var verkligen jättetrevligt att träffa massa gamla vänner och dricka vin och äta massor av god plockmat. Men tiden tar alltid slut och snart var det dags att dra in till stan för att besöka den splitternya utomhusklubben Sommar!. Efter en del trassel med bankomatkort och en hel del köande steg vi in i en femtiotalsträdgård med färgglada små girlanglampor överallt blandat med 30 kronors-öl. Det blev kanske inte så mycket dans, även om jag såg att folk nog skakade sina lurviga på sina håll, men en å-så-trevlig stund snackandes ända fram till klockan nästan slog tre och stället skulle stänga. Under den tiden hann jag också snurra ett lyckohjul och vann två gånger av två möjliga - och jag har aldrig vunnit något någonsin förut! Först vann jag storvinsten dvs. gratis inträde till klubben hela sommaren!!!!! Och sen en gratis drink :) Det var väldigt roligt må jag säga! Men som sagt tar allt trevligt slut och det var dags att ta tricken hem (nej jag säger inte tricken på riktigt men det kändes lite som att retrokänslan ändå fanns där så det var bara att fortsätta med den) och lägga sig precis när solen gick upp över Stockholm. Det här gör vi om! (Speciellt eftersom jag gör det gratis ;D)



Bild: här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0