100202 - 100520 - DEL I

Nu har jag äntligen överfört mina mobilbilder till datorn (mobilen klagade ju på fullt minne hela tiden!) så nu är det dags för en massuppladdning. Våren 2010 genom min mobilkamera kommer här...



Jag inleder med undret som förvirrade klassen en hel skoldag. Vad var det för märklig frukt Kelly fått tag på? Var det en jätteblodapelsin eller en grapefrukt? Slutsatsen blev att det nog var en grapefrukt även om inte alla var överrens.







I början av februari upptäcktes glädjen att, under lektionstid, skapa ord med händerna. Kan ni se vad det står? LOL och G4L såklart ;)





Tyvärr hade vi inte alltid så roligt och de latinska översättningarna och konjunktiven påkallade uppmärksamhet. Var det dags för det tusende latinprovet, tro?



Under sportlovet begav sig jag och några tappra vänner upp till mitt landställe i Värmland. Vi tittade på listan från förra året över vad som faktiskt fanns i den gamla stugan och tåg snigeltåget upp. Inte hade vi en aning om att en ispropp i vasken skulle få oss att diska i badkaret eller att en snäll granne skulle komma att rädda oss från undergången genom att skotta en väg genom den meterdjupa snön fram till stugdörren. Fast tur var väl kanske det, annars vet man aldrig om vi kommit iväg och det hade sannerligen varit synd.





Kvällar spenderades spelandes UNO och Yatzy! om och om igen och hela dagar spenderades framför TV-burken med min splitternya True Blood Säsong 1-box. Om vi tog oss igenom hela boxen på 3 dagar? Varför ens fråga, klart vi gjorde!



Men allt var inte chillchill i Värmelandet för när det skulle iväg och handlas krävdes en 5 kilometerspromenad i decimeterdjup snö till närmaste Ica. Det var i det närmaste ett äventyr för pulsningar genom snövallar med tunga matkassar och lite orienteringsproblem (ja, vi gick lite vilse) brukar inte höra till vanligheterna när man bara vill köpa lite fryst kyckling och chips. Men det gick ju bra till slut och...



... jag som praktiskt taget är uppvuxen i Munkfors fick plötsligt se en jättesöt kyrka jag aldrig i mitt liv sett förut.



Fast det var ju ganska skönt att komma tillbaka till stugan igen och efter några dagar i kyla var det dags att säga hej då för den gången och återvända till civilisationen. Men vi ska återvända, tro mig!



Jag och Ida upptäckte att Burger King's rädsla för sprutnarkomaner kunde utvecklas till ett helfestligt toabesök. Inte var dag man blir självlysande!







Under våren fick jag också någon slags fascination över att måla mina naglar i konstiga färger och fotografera dem.



Men våren spenderades främst med en sak; projektarbetet. Kan inte säga hur glad jag är att det ÄNTLIGEN är avklarat på riktigt. Det var lite tärande där ett tag...

Och där avslutar vi DEL I på mobilbilderna men håll till godo - det kommer mera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0