Dear John

Jo, igår såg jag alltså filmen "Dear John" med Amanda Seyfried och Channing Tatum. Channing har ju lugnt varit en favorit sedan jag såg "She's the man" för ganska många år sedan och Amanda var ju helt grym i "Mamma Mia" så när jag såg att båda var med i filmen kände jag att jag var tvungen att se den. Att den dessutom baserades på en roman av Nicholas Sparks som skrev "The Notebook" (typ en av de bästa filmerna jag någonsin sett) verkade succén vara ett faktum. Och nej, jag blev verkligen inte besviken trots så höga krav. Filmen liknade "The Notebook" på många sätt (sommarromans, krig och brevskrivande) men det gjorde liksom ingenting för känslan man fick i filmen kändes så äkta. Många gånger var det hjärtslitande sorgligt och jag grät en hel del men andra var det så bubbligt mysigt att man blev alldeles varm inombords. Slutsats? Se filmen, för guds skull! Jag vet att jag ska se den igen!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0