Major Breakfast

När man lever studentliv, större delen av tiden i alla fall, så kommer man in i det där väldigt ekonomiska tänket. Jag har faktiskt blivit lite smågalen och börjat budgetera och räkna ut hur mycket jag gör av med varje månad. Men även om man inte gått så långt så tror jag många studenter känner en liten panik den där morgonen de vaknar och inser att massa grejer i kylen och skafferiet passerat sitt bäst före-datum. Jag fick åtminstone en smärre chock när jag öppnade kylen och märkte att både ost, yoghurt, ägg samt bröd skulle gå ut nästa dag och redan levde i gränslandet mellan okej och inte-så-okej. Så jag fick slänga ihop en jättefrukost och försöka äta upp så mycket som möjligt av det jag hade kvar. Det fungerade... sådär. Fick slänga en hel del ändå. Så nu ska jag bli duktig och frysa in typ allting jag kan frysa in. Önska mig lycka till!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Känner verkligen igen det där :P Men du, det är inte alls konstigt att göra en budget, smart ju!!

2010-10-04 @ 16:50:04
Postat av: Ems

Det är fan den minsta frukosten jag har sett. LAMT säger jag bara.



xxxxxxx

2010-10-05 @ 21:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0