et il pleut...

Idag har regnet öst ned över mig. Det öste ned när jag låg och försökte sova i morse, det vräkte på när jag stod och väntade på bussen, det simmade över mig när jag gick till pendeltåget och hela resan till Uppsala smattrade regndropparna mot fönsterrutan. När jag äntligen klev av upptåget vid stationen i Uppsala så strilade det bara lite lätt så att jag kunde cykla till universitetet utan att bli alldeles kollosalt genomblöt. Men såklart började det regna igen när jag skulle cykla iväg på lunch och försöken att undkomma regnet tycktes allt mer patetsika. När jag efter lunchen tog mig upp till lägenheten så småduggade det dock bara och när jag klev ut genom dörren igen för att åter bege mig mot stationen och tåget till Stockholm så kände jag inte annat än vattendropparna som föll från löven i träden då det blåste genom kronorna. Det hade slutat.

Som ni hör var jag bara i Uppsala över dagen idag, mest för att jag är ledig imorrn och inte ska dit förrän på kvällen men också för att jag ville se hur lång tid de båda resvägarna dit tar. Jag gjorde en tabell och kom fram till att buss + pendel + upptåg = 1 h 36 min och kostar 55 kr. SJ-tåg + tunnelbana = 1 h 9 min och kostar mellan 67 och 87 kr. Det är ju frågan vad man värderar högst; priset eller tiden? Hrm, det tål att tänkas på och det tänker jag göra också... efter att jag läst lite mer i min lingvistikbok och försökt mota bort tentaångesten som kommer i allt tätare intervaller.

Jag har förresten fört över massa bilder från kameran igen så här ska ni snart få se massor av bilder från diverse middagar, gasque, mitt rum och annat smått och gott. Men som sagt, håll till godo tills vidare!



Det här är stora aulan i Universitetshuset förresten och den påminner mig väldigt mycket om Södra Latins aula - fast den här såklart är mycket större och pampigare och musikaruppträdandena har bytts ut mot en riktig symfoniorkester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0