Kurera mig!

Idag kom min kära mor & far upp till Uppsala för att käka lite lunch med mig. Jag hade bett dem ta med en luftmadrass upp så jag kan ha något för gäster att sova på (utöver soffan) men de hade dessutom fixat en liten matkasse. Jag fick nybakad äppelpaj, kalops, tomatsås, pesto, pasta och en massa annat fint som gör en fattig student väldigt glad i själen. Pappa tog också fram borren och skruvade upp min sänglampa och efter lite pill så fungerar även min tv nu (om än bara ettan, tvåan och fyran) - lycka! Jag gillar verkligen mitt rum, det är så himla mysigt. Nu saknas bara ett soffbord innan perfektion är uppnådd!! :) Sen gick vi i alla fall ned lite på stan och tittade på allt jippo överallt, kulturnatten idag förstår ni, och käkade jättegod sallad på en restaurang. Tyvärr känner jag mig inte friskare idag än igår utan snarare tvärt om: mina stackars halsmandlar har vuxit till trippel storlek och mitt huvud känns minst två gånger så stort så jag lät dem köra ned mig till Stockholm så nu ser jag fram emot en helg av lagad mat, filmmys, tusen koppar te och massor av lyssningar på Robyns nya innan jag återvänder till Uppsala på måndag. Det är såklart jättetråkigt att vara tvungen att sitta hemma när man bara vill gå ut och klubba men samtidigt känns det skönt att kunna vara sjuk och bli ompysslad för hade jag varit i Uppsala hade jag fått stå och lagat mat själv och just nu orkar jag verkligen inte det. Så nu ska jag kurera mig, önska mig lycka till!



Bild: här

Kommentarer
Postat av: Tova

Jag ÄLSKAR verkligen den videon! "m-m-my telephone"

2010-09-16 @ 15:26:57
URL: http://tovatown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0