Studentrummet

Nu måste jag alldeles strax cykla iväg till dagens föreläsning men innan dess tyckte jag att det nog vore dags att visa lite bilder på mitt studentrum. Vad sägs om det?



Här är mitt rum sett från hallen (där även toaletten ligger men jag tog inga bilder på den så ni får tänka er ett pyttelitet rum på ca. 2 kvm. med ett handfat, ett spegelskåp och ja, en toalett). Just på den här bilden var det dock lite småstökigt i rummet för jag tog den precis innan jag skulle åka hem för helgen.



Min inte så fina bokhylla som fanns då jag flyttade in i lägenheten. Jag har försökt att göra den lite personlig med diverse saker och det fungerar väl hyfsat tycker jag. Den är åtminstone praktisk och stor.



Jag vet inte om ni minns det men de här glasen hittade jag på landet i Värmland och nu har de alltså letat sig ned till mitt fönster och fungerar som värmelyktor. Tycker de är fina.



Min säng. Okej, så här städad är den väl i stort sett aldrig men den ser ut så i vilket fall. Under har jag massor av förvaring som också fungerar som stöd och på andra sidan har min vän Kellys pappa byggt ben till den så allting är måttanpassat för just mig. Jag måste säga att det fungerar grymt bra och jag har ingen aning om vart jag skulle gjort av alla mina kläder om jag inte haft de där lådorna.





När jag var hemma hos Rebecka i min klass här om dagen så visade hon en jättefin grej som hon köpt på Designtorget. Jag var ju bara tvungen att köpa en likadan. Hur fint är det inte med en liten fågel som sitter i sin holk och vaktar nycklarna? När man går plockar man bara ut fågeln igen - supersmidigt! Innan jag köpte den här så la jag bara nycklarna på bordet och det ska ju typ betyda otur så nu är det problemet löst. Att fågeln också är en visselpipa är bara en bonus.

Och det var mitt rum! Ska fotografera lite mer snart så ni får se hallen och allt det också men nu måste jag verkligen kila. :)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jisses vilken klockren nyckelhängare. Stentuff! Vill ha! Hoppas den finns kvar! Var den dyr?

2010-09-08 @ 18:37:34
URL: http://carromeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0