Cykelutflykten

Jag berättade ju tidigare om cykelutflykten vi gjorde till Badalona för typ två veckor sedan. Nu har jag fört över bilder till datorn igen (och lagt upp på FB så om ni sett dem där är det här ett bra ställe att sluta läsa på) så jag tänkte visa några av dem.



Vi startade i gryningen (även känt som kl. 10:00) och började trampa norrut. När vi cyklat igenom diverse industriområden med kraftverk så nådde vi en helt okej strand.



Vi parkerade våra fina, skrikorangea cyklar och låste dem efter alla konstens regler. Vi hade nämligen snålat bort cykelförsäkringen och var därmed alla lite nojjiga över att dem skulle bli snodda.



Till slut slog vi oss i alla fall ned med vår medhavda matsäck och njöt av det varma men lite molniga vädret.





Men som ni vet så sprack himlen upp och solen började gassa (och som ni också vet så brände vi ju oss rätt bra just därav)



Utsikten från picknickplatsen var rätt cool för ser ni diset långt där borta där det sticker upp som en mast? Det är Barcelona.



Efter en fin, om än obligatorisk, gruppbild cyklade vi vidare.



Det hanns dock med att fotografera lite på vägen. Här posar Nadja med havet. Är det inte idylliskt?



Jag tvingade henne att fota mig också. Måste säga att jag var rätt blek där. Fick allt lite färg efter den fruktansvärda brännan.



Sista biten innan McD skulle det minsann raceas lite också. Vet dock inte om vi utsåg någon vinnare. Troligtvis inte eftersom bilden är ganska arrangerad, tyvärr.



Sen blev det lite jobbigt när vi var tvungna att bära cyklarna ned under järnvägen och sedan upp igen. De där cyklarna var mycket tyngre än man kunnat tro!



Efter donken började den långa cyklingen hemåt. Badalona är en fantastiskt fin stad som ni kanske kan se. Så mysigt att man dör vackerdöden lite.



Fast, vi var ju tvungna att pausa lite till. Halvvägs tillbaka tog vi en fruktstund vid havet och kände oss härligt utmattade. Det var faktiskt den dagen. Otroligt värt måste jag säga. Man hann ju se så himla mycket och få motion och sol (lite för mycket) på sig också. Rekommenderar verkligen det om ni någonsin är i Barcelona mer än någon dag :)

Nu måste jag faktiskt sticka iväg. Vi ska sätta oss lite i skuggan under ett träd i parken och försöka plugga. Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0