Snart påsk, och vad händer då..?

Livet här i Barcelona rullar vidare, galet fort faktiskt. Det känns som om dagarna bara svichar förbi och jag blir lite rädd när jag tänker på att allting snart är slut. Hjälp! Men än är det rätt lång tid kvar i alla fall...

De senaste dagarna har det var så har det varit galet fint väder - ca. 22 grader i skugan nästan hela tiden. Det har ju såklart betytt att vi spenderat våra dagar solandes i parken och på stranden och har försökt bättra på brännan. Apporpå bränna så brände vi ju oss något överdjävligt på den där cykelutflykten. Jag, som inte hade någon solkräm alls, såg ju ut som en stekt tomat! Det var fruktansvärt. Men nu har det lagt sig och blivit brunt och jag har verkligen lärt mig en läxa och smörjer nu in mig med solkräm varje dag. Yay!

Det är ganska mycket i skolan nu också men jag har blivit så lat! Så när jag igår läste ut boken som vi ska ha lämnat in en recension på imorgon så kändes det som om jag var ut i väldigt god tid. Bra där... Just nu sitter jag och försöker skriva ihop uppsatsen (som ska in om... 7 timmar! GAH!) och det går sååå segt. Men jag ska nog hinna.



I alla fall, jag ska föra över bilder (säger jag inte det hela tiden?) men just nu har jag inte gjort det. Någonting jag däremot gjort är att boka en resa till Italien! Ja, det är sant. Haha. Jag har aldrig varit i Italien så när jag, Ida och Nadja var i Valencia för några veckor sedan och hängde med två schyssa italienare tänkte vi att det var dags att ta tillfället i akt. Sagt och gjort så bokade jag och Nadja idag flygbiljetter till Italien över vårt påsklov. Det känns lite galet men det ska bli sjukt kul! Vi ska få bo hos Marco i Venedig i några dagar, sedan åka med honom och en annan kille till deras hemstad Trento för att avsluta med en tur till Milano. Så nu ska jag äntligen få se Italien! Jag ser fram emot detta. Tänk att få vara i Italien, det mest katolska landet någonsin, över påsk. Det ska verklien bli en upplevelse!

Nu måste jag nog återgå till min uppsats men jag kan bara säga att vi har det så bra här och ska verkligen njuta de här veckorna nu (och försöka klara skolan). Ha det så kult i Sverige!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, det låter som om du har det precis som jag och Rebecka tjatade om, hänga med snygga sydeuropéer, strunta i skolan och trivas bra!

2011-04-12 @ 00:56:22
URL: http://grasparven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0