Officiella Hjärnbytardagen

Jag tror att jag i all förvirring på SACO-mässan har bytt bort min hjärna mot en lerklump.
Jag kom nämligen hem därifrån och satte mig i sängen för att läsa igenom religionskompendiet om Islam. Dock så börjar då mina ögon falla ihop hela tiden och det slutar med att jag lägger mig rakt upp och ned för att slumra lite. Efter vad som känns som två sekunder senare (det visade sig vara närmare en halvtimme) vaknar jag av att min mobil ringer någonstans i sängen. Så jag far upp bara för att märka att jag sovit på min arm så hela den sticker och är helt obrukbar. Hittar till slut mobilen och får liksom trycka med hela armen på den för att kunna svara (styrfunktionen i fingrarna fungerade inte). Det visar sig vara bilskolan som undrar om jag kan köra imorrn och allt jag kan säga är "Nej, jag kan inte" och sen lägga på. Fortfarande mosig efter den brutala väckningen vinglar jag upp i köket för att prata med mamma om ett ev. extrajobb (min arm är fortfarande obrukbar). Då hon frågar mig om hur ofta man får det då (och syftar på hur ofta man ska jobba) svarar jag bara "det händer inte!". Hon ser förbryllad ut och frågar igen och jag bara upprepar samma fras. Sen blir jag konfunderad över vad hon säger egentligen så jag ska fråga "Vad snackar du om? Jag fattar inte." men det omvandlas i min lerklumpshjärna till: "Snacka'nte!". Så där sitter jag i köket, mamma skrattar åt mig, min arm fungerar inte (det har nu gått över fem minuter!) och jag förstår precis ingenting. Vad är det med mig?! (Nu har jag dock druckit massa kaffe och kan förvänta mig en koffeinkick om ca. 3-6 min och min arm fungerar igen)

Appropå att byta ut sin hjärna: några andra som också gjort det är Mäladalens Högskola. Dem adresserade nämligen katalogen till mig men numera heter jag visst "Emma Christina Mark". Fancy, lite gammeldags bara. Några i min klass har också fått byta namn: Julia heter Lars Alexander men Emma tar nog priset med sitt nya namn: Måns Peder Buster. Hah! Stackars Mälardalen, ingen tog dem ens seriöst innan och nu kommer det sannerligen gå utför.

Idag utnämns härmed till Officiella Hjärnbytardagen. Nästa år blir det party :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0