091019 - 100125 - Del I

Nu är det återigen dags för en av mina megauppladdningar från mobiltelefonen. Det här är vad som hänt den från den 19/10-09 till 25/1-10. Min höst och vintern so far med andra ord. Välkomna till den oredigerade, pixliga verkligheten.



Helt oväntat såg vi i mitten av september något våra ögon vägrade tro på. Dörren upp till skolans vind var öppen. Vi rusade upp och möttes av förvirrade teaterelever. Tre stora skutt över golvet och sedan vidare uppför en ännu smalare trappa fram till en liten lucka man fick huka sig för att komma igenom och vi var uppe. Efter nästan tre år på skolan nådde jag mitt mål - taket. Det var glädje. Det var eufori. Det var otroligt. Nu kan jag sluta skolan i frid. Jag har varit på taket!



Några dagar senare möttes min bror av en rolig syn då han lyfte på glaset efter att ha spillt mjök. Pacman - vad gör du där?



En trevlig lovdag mystes det med klasskompisarna på ett théhus med minimala koppar och hutlösa priser men en drick-hur-mycket-du-vill-policy. Det vägde nästan upp för allting



Projektarbetet tvingade ned mig i Kungliga Bibliotekets mikrofilmssal där vi läste handskrivna 1600-talsböcker i sökandet efter källan till alla ordspråk. Tungt men rätt så intressant. Varför kan man inte skriva så snyggt idag?



På höstlovet åkte familjen, minus bror, upp till landstället i Värmland och jag hälsade på min kära vän Moa och hennes systers söta kattunge. Synd att denne vägrade sitta still bara!



Någonstans här invigdes också höstjackan numero uno. Det var kanske inte precis som jag tänkt men snygg ändå - jag blev nöjd :)





Jag paralelläste "The End of the Romanov's" för mitt Academic Paper i Engelska C och "Fågeln som vrider upp världen" och hittade att det fanns några likheter.



Sen läste jag lite mer i den senare boken och hittade det här stycket. Det är ju så vackert att man bara dör lite. I övrigt gillade jag verkligen boken trots att den var helskum ibland. Någonstans slog den an en sträng...

'

Det här är från någon latinlektion då min lärare febrilt försöker tala om för oss hur viktigt det är att veta vilka prepositioner som styr ablativ, eller något, och vi... fokuserar på annat. Som vanligt





Någon gång i slutet av november tog jag och Ida en fredagskvällsfika och fick äta det här smarriga.



I december fick jag ett kreativt infall...



Sen kom frosten på allvar och dammen frös till is



Plötsligt var julen över oss och pepparkakor dekorerades hemma hos Kells för att sedan sättas upp i skolans julgran. Jag överlät det åt henne att göra de flesta för mina blev så groteskt fula. Jullovet spenderades för övrigt mest med denna kvinna också; vinterpromenerandes, filmtittandes och bakandes. Lätt bästa, sista jullovet!



Tyvärr tog jullovet slut alltför fort och skolan påkallade mer uppmärksamhet. Spanskatexter skulle läsas och då ser det ofta ut så här; understrykningar, markeringar och översättningar. Men vad gör man inte för att lära sig ett annat språk?

Resten får ni en annan dag för jag är supertrött och måste fixa inför Rommeresan imorgon.

Kommentarer
Postat av: Ida

vilken härlig bild från när vi var uppe på taket!! :D

2010-02-03 @ 20:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0