Årsgenomgång: 2010

Precis som förra året tänkte jag göra en liten årssammanfattning över lite utvalda händelser från mitt 2010. Cred till den som orkar läsa! :)

Januari



Hade nyårsfest hemma hos mig med gymnasieklassen • Fotade mycket med pappas gamla objektiv • Fick tavlor målade av mig från en konstnär i USA • Tryckte en bok med mina bilder • Fikade på älskade String • Tvingade min syster att ställa upp på tusentals bilder • Långbroparken var som Narnia

Februari



Åkte skidor med skolan i Romme • Förberedde massor inför baskernas invasion • Baskerna invaderade • Det var snökaos i Stockholm och tunnelbanan gick inte på tre dagar (samtidigt som baskerna var här) • Firade min systers födelsedag med hennes favoritmiddag - McD

Mars



Firade min 19årsdag med överraskningstårta • Åkte till mitt landställe i Värmland med brudarna och spelade TV-spel och drack folköl och hoppade i den meterhöga snön • Åkte till Bilbao med spanskagruppen och fick uppleva Baskiens magi och åt massor av tortillabaguetter och hade det fantastiskt

April



Hade finmiddag hos Fia • Gick på galet många skivor med ännu fler teman och klädde ut mig som aldrig förr • Min bror och mina kompisars band spelade samtidigt på Lava • Hade mösspåtagning och började känna att snart var nog gymnasiet slut trots allt

Maj



Vi hade vår omtalade språkarskiva med tema USA och jag var Roxy Hart från Chicago (musikalen) • Hade reunionmiddag med spanskagruppen hos Lovisa • Pluggade som en dåre (fast det gjorde jag ju hela året, jag bara nämnde det först nu eftersom nu drog allting ihop sig)

Juni




Gick på folks studentmottagningar • TOG STUDENTEN!!!!!! • Åkte nästan omgående efter studenten ut på en bussluff i Europa med mina närmaste vänner och gjorde Berlin, Amsterdam och Paris osäkert under två veckor - det var Den Bästa Luff och helt otroligt fantastiskt underbart, så att säga

Juli



Fotade en hel del sommarblommor bara för att de är så himla fina • Var på mitt landställe i Värmland under tre veckor och fick äntligen ett eget rum där som jag inredde med loppis- och vindsfynd • Fick finbesök av Ida och tog henne på en cykeltur runt Munkfors • Åkte på EMMABODA!!!!! och levde festivalliv

Augusti



Hade grillning hos Lisa med gamla scoutgänget • Var på två helfina kräftskivor • Kom in på Språkvetarlinjen och FLYTTADE TILL UPPSALA • Inredde studentrummet med pengar jag inte hade • Började universitetet

September



Levde universitetslivet fullt ut • Lärde känna fantastiska människor • Gick på Reccegasque • Blev förälskad i Uppsala • Fick besök av Stockholmsbrudarna och festade nationsstyle • Åkte till Saras landställe och hade en plugghelg inför första tentan

Oktober



Fann lyckan i att bada skållhett bubbelbad • Hade True Blood-kväll hos Sara och drack Bloody Marys • Hade drinkkväll hemma hos mig och gjorde de mest fantastiska drinkarna • Upptäckte att Engelskaparkens allé blev jättevacker i höströda löv

November



Älskade "Allt ljus på Uppsala" och tyckte allt var lite magiskt • Hade pancakes- and Gleenight hos mig • Vann en grädde på FUB-lotteriet och gjorde fudge på den • Vandrade runt på gamla kyrkogården i snöyran • Gick på nationskonsert och inför julen-fika • Shoppade upp alla mina pengar på IKEA • Åkte till mitt landställe i Värmland med Uppsalabrudarna och pluggade inför tenta nr. 2

December



Gick på en spökpromenad över kyrkogården med Sara • Tände ljus precis överallt i studentrummet • Drack hejdlöst mycket te • Gick på en fantastisk luciagasque på Snerikes med Rebecka och Sara • Åkte hem för jullovet • Bestämde mig äntligen för att åka till Barcelona i vår (ja, jag har fortfarande ångest över det) • Gick på en hejdundrande nyårsfest hos Måns


Nu är det ju helt sjukt men år 2010 är faktiskt slut. SLUT. Det här var verkligen händelsernas år och mycket var så himla bra även om en hel del också var jobbigt. Att jag förra året skrev att det här året nog skulle bli intressantare (alltså 2010 > 2009) är verkligen sant. Hur mycket har jag inte hunnit med på ett ynka år? Kunde lika gärna ha varit tre år sammanpressade till ett. På ett sätt känns det jättesorgligt att det är slut för det har varit ett himla bra år fast å andra sidan så har det varit väldigt omtumlande så nu ser jag fram mot ett lugnare 2011. Haha, vem försöker jag lura? Jag ska ju til Barca i vår så hur kan det inte bli lika omtumlande som Uppsala? Herregud... Nej, nu ska jag inte tänka på det. Allt kommer bli så himla grymt. 2011, here I come!

Kommentarer
Postat av: Li

Men wow vilka vilka bilder! Verkligen vackra och med känsla.

2011-01-01 @ 19:34:41
URL: http://lithesupercat.blogg.se/
Postat av: Sara

Jättefina bilder, och jag älskar att ditt vinstkvitto finns med som en av år 2010:s viktigaste händelser :D

2011-01-02 @ 02:43:59
Postat av: Rebecka

Åh, vad fint! Vilket år du haft! Jag längtar som en toka till värmen, så åk till Barcelona och stanna där så bokar jag biljetten snabbare än blixten!!!! (OBS, jag är seriös)

2011-01-04 @ 10:17:31
Postat av: chi

vilka härliga bilder! grattis till studenten också :)

2011-01-22 @ 02:05:16
URL: http://linhchitranle.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0