[fotoinlägg] - Mitt gångna hårliv

Som många av er säkert vet så har jag dille på hår. Jag färgar det, tonar det, klipper det och sparar ut det - allting om vart annat i ett perfekt mönster. Ungefär efter två år som blond brukar jag färga håret mörkt under en period (2-4 månader) för att sedan blondera håret igen (med slingor eller helblekning). Under den perioden händer det att håret går från lite mörkbrun till rödbrun ton. Ofta har jag återkommande drömmar om att göra något galet som typ att färga håret rosa - men det blir aldrig av. Dessutom, efter ca. 3 år som långhårig blir det en period av kortare hår (från precis ovanför axeln till nedåt ungefär en decimeter) innan jag ångrar mig och desperat sparar ut håret igen. Tillfälliga perioder med lugg samt uppklippt hår förekommer också.
   Just nu är jag i fasen med blont hår på första året i en utspararperiod. Men jag har tankar om att ändra håret till en annan färg, återkommer till detta snart. Så för skojs skull tänkte jag ladda upp lite bilder på gånga hårdagar.


2005-02-26
(finns massor av blondinbilder innan denna eftersom detta var första gången med brunt hår men jag hittade inga just nu)


2006-09-23


2006-10-28


2007-04-14


2007-04-15


2007-12-12


2008-02-26


2008-04-13


2008-04-19


2008-05-12


2008-06-17


2008-08-23


2009-02-15


2009-02-27



2009-03-01

Så, det var verkligen många bilder och många olika frisyrer. Kalla mig fåfäng men jag tycker det är kul att ändra håret eftersom det påverkar en så enormt stor del av ens utseende. Dessutom underlättas det för mig av att min pappa är i branschen och därmed har vi alltid massa färg och toningar etc. hemma. Så får jag ett infall är det lätt att lösa det samt att rådfråga honom. Men jag nämnde ju förut att jag hade en ny idé, vet ej om den kommer att genomföras men... Ja. Nedan är den iaf. Bilden på mig är från slutet av maj så mitt hår ser ut så ungefär nu (+ utväxt) och den andra bilden är redigerad i photoshop. Men nu vill jag veta vad ni tycker - är det bra eller bara knas?



Kommentarer
Postat av: Petra

Jag kan inte bestämma mig för om det är för... orange eller om det är lagom... Men det vore sjuukt ballt om du färgade det så där rött och inte bara lite fjollrödbrunt ;)

2009-07-31 @ 14:42:00
URL: http://petrusjka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0