Om 35 timmar

Det är bara 35 timmar kvar nu innan jag åker. Jag har dragit upp den plommonfärgade rullväskan från källaren men ännu står den tom. I mitt rum ligger post-it lappar spridda med diverse budskap och lösryckta fraser och ord om saker jag måste komma ihåg. Jag skrev just en packlista och tänkte att jag för en gångs skull inte skulle ha med mig för mycket bara för att ändra den fem minuter senare genom att lägga till tre klänningar, två linnen och två t-shirts. Så jag kommer vara överpackad som vanligt. Svetten bryter nästan ut i pannan då jag tänker på att jag inte får ha med mig mer än femton kilo dit och ännu värre blir det när jag funderar över att varje extrakilo kostar lika mycket som 10 Magnumglassar. Jag lär få svälta mig genom Polen om jag ska komma hem alls. Nu tickar klockan snabbare. Måste börja packa nu skriker den åt mig. Du kan inte skjuta upp det mer, säger den med ett hånleende, det är dags nu. Jag nickar i samförstånd. Om 35 timmar tar jag flygbussen till Skavsta och sedan bär det av mot Östeuropa. Om 35 timmar, 15 bagagekilo och minst 10 magnumglasspengar är jag på resande fot. Önska mig lycka till.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag måste också börja packa... 15 kg.. Lite mer än en lägerpackning va?

Oooh jag börjar bli peppad nu!

Ps. Jag kommer ta med mig en massa onödigt! :D DS.

2009-06-11 @ 19:40:04
URL: http://blackfalcon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0