♥ Mitt livs musik

Underbaraste bloggerskan Emma hade gjort en jättefin lista över låtarna i hennes liv och jag blev så himla pepp på att göra en likadan så jag snodde bara konceptet rakt av och här nedan ser ni låtarna i mitt liv. Listan är dock inte perfekt eftersom det är svårt att stolpa upp sitt liv såhär och dessutom komma på låtar för att ens kunna genomföra det. Den handlar heller inte om de låtarna jag tycker bäst om utan de som bäst passade in på beskrivningarna - se då inte detta som en "dethärlyssnarjagpå"-lista. Då blir det lite knas. Men kommentera gärna och gör en egen så jag får se erat livs låtar.

En låt som:
...har gjort mig glad: The Killers - Mr. Brightside
...har gjort mig ledsen: Imogen Heap - Speeding Cars
...jag vill dansa till: Flashdance - She's a Maniac
...jag vill dansa ännu mer till: MGMT - Kids
...lugnar ner mig: Death Cab for Cutie - I Will Follow You Into the Dark
...jag lyssnar på för att bli pepp: Thin Lizzy - The Boys Are Back in Town
...lätt fastnar i min hjärna: Rainbow - I Surrender
...måste upplevas: Thåström - Alla Vill till Himmelen
...påminner om kärlek: Håkan Hellström - För Sent för Edelweiss
...påminner om gamla tider: Melody Club - Fever Fever
...påminner om sorg: Terry Jacks (Cat Stevens?) - Seasons in the Sun
...jag lyssnar väldigt mycket på just nu: Muse - The Resistance
...är väldigt, väldigt bra: Paramore - Decode
...lyssnas på i ilska: Rihanna - Disturbia ... eller något annat. Det var svårt, okej?
...jag lyssnar på när jag är kreativ: Journey - Don't Stop Believin' ... eller vad som helst faktiskt.
...påminner om sommardagar: Madonna - La Isla Bonita
...påminner om vintern: Melody Club - Winterland
...påminner om en bra film: Moulin Rouge - El Tango de Roxanne (Moulin Rouge) och Terence Jay - One Blood (Green Street Hooligans)
...påminner om staden jag tycker om: Yann Tiersen - La Valse D'Amélie
...jag lyssnade på när jag var 13: Pink - Get This Party Started
...jag lyssnade på när jag var 15: Kent - Beskyddaren
...jag lyssnade på när jag var 17 (i vintras alltså...): Mötley Crüe - Home Sweet Home
...jag lyssnar på just precis nu: Carolina Liar - I'm Not Over

Ang. en låt från en film hade jag så himla svårt att välja eftersom jag har sett så många bra filmer och jag kunde helt enkelt inte bara välja en!

Kommentarer
Postat av: Ester

du har otroligt bra musiksmak vännen min! Har en fråga till dig, hur man länkar till olika grejer på bloggen och hur man skaffar sig en egen signatur:) Jag är ju nybörjare...



puss

2009-11-12 @ 00:10:02
URL: http://bixbite.blogg.se/
Postat av: jonte

minns inte riktigt hur jag hamna här men jag måste bara säga att den här listan är underbar och jag håller med om det mesta :D



en hel bunt vackra bilder har jag hunnit se också :)



väl mött!

2009-11-20 @ 17:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0