Högskoleprovet

Jag är verkligen ledsen för den dåliga uppdateringen men jag har haft mycket att göra. Igår steg jag upp med tuppen för att åka iväg till Brännkyrka Gymnasium och skriva Högskoleprovet i åtta timmar. Jag har skrivit provet en gång tidigare men ville förbättra mitt resultat så jag bestämde mig tidigare i våras för att göra det igen. Jag hade glömt hur jobbigt det var. Hela hjärnan kokar verkligen efter så mycket tankeverksamhet under så lång tid. Att det är en sjuk tidspress gör ju inte saker och ting bättre heller. Jag är dock glad att delen vi fick göra två gånger var ELF/ORD för hade det varit DTK eller LÄS hade jag nog kollapsat. Dessutom är jag glad att det var andra gången av de proven som räknades för första gången gick verkligen jättedåligt för mig. Men nog, nu är det över. Jag är jättenöjd för mitt enda mål var att få bättre än förra gången och jag fick faktiskt 8 provpoäng bättre den här gången. Känns super! Såklart gick vi alla ut och firade på Ace efteråt och det var jättekul att träffa alla igen. Ester, som precis återkommit från en fyramånaders Asienluff var speciellt kul men såklart alla gamla vänner och klasskamrater och skolkompisar. Men det tar ut sin rätt att ha kul och idag är jag jättetrött vilket gör det lite jobbigare att plugga hela dagen idag - som jag måste. Men det ska nog gå! Får ju skylla mig själv för att jag skjutit upp det hela lovet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0