Praktiskt taget magiskt...

I morse så råkade jag snubbla över en film som jag inte sett på länge men som jag fullkomligt älskat varje gång jag sett den. "Practical Magic", eller "Magiska Systrar" på svenska, heter den och handlar om två häxsystrar, Sandra Bullock och Nicole Kidman, och deras liv i en liten stad i New England. Jag är visserligen svag för mysiga, småförtrollade historier men det som jag egentligen fastnar för i den här filmen är det fantastiska huset de bor i. Huset, som byggdes speciellt för filmen, är verkligen mitt drömhus på alla möjliga sätt. Det är viktorianskt, vitt, stort, har ett torn, en underbar trädgård och ligger vid vattnet. Jag bara häpnar varje gång jag ser det och om jag kunde skulle jag hoppa rakt igenom rutan och bosätta mig där på stört. Eller vad säger ni? Är det inte praktiskt taget magiskt?


















Alla bilder kommer härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0