Studentrum? CHECK!



Då jag fortfarande är i brist på bra internetuppkoppling kan jag inte ladda upp högupplösta bilder så jag fick ta en bild jag knäppte med pappas iPhone. I vilket fall.

Vet ni vem som lyckats få tag på ett studentrum på Rackarberget i Uppsala? Jag! Det är faktiskt helt otroligt, jag som aldrig trodde jag skulle kunna få lägenhet! Nu har ju visserligen det här rummet ingen egen dusch (utan jag kommer dela med sex personer i min korridor) men åtminstone egen toalett. Härliga 16 m2 kommer jag bo på i den del att Uppsala som enligt hörsägen är den mest eftertraktade - endast 1 km från Engelska Parken där jag kommer att studera och nära till alla nationspubar. Nu är ju bara det enda problemet att jag måste skriva på kontraktet inom 6 dagar och som bekant är jag ju kvar i Värmland. Men det ska nog gå på något sätt. Tänk vad fort den här veckan har förändrat allting; från oro och osäkerhet till intagning på universitetet och ett eget studentrum. Jag vet inte vad jag ska säga :)

Kommentarer
Postat av: amanda

åh, grattis :) sjukt nice att det är nära engelska parken, det är typ finast i hela uppsala (om jag inte hade velat plugga i lund så...) jag känner en person som också bor på rackarberget, säg hej till mig om du träffar en matilda björk som pluggar biologi!

2010-07-17 @ 13:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0