Tempus fugit



Tiden går verkligen sin gilla gång här och snart är det tid att packa ihop för sommaren och åka hem igen. Men inte riktigt än. Jag ska försöka fixa kontraktet och allt på studentrummet idag så ett besök till det lokala biblioteket är inbokat. Fast mycket mer än så är det inte. Och mycket mer än så behövs faktiskt inte här heller. Man liksom ser tiden flyga förbi under dagarna fastän man nästan inte gör någonting. Det är rätt härligt för snart kommer hösten och inrutningarna igen och då kan man glömma att sitta och läsa i timtals i en skuggig trädgård. Ja, om det inte gäller kurslitteratur såklart. Nåja, nog tjatat. Snart är jag tillbaka i stan och då kan ni få se lite riktiga bilder och inte bara iPhonedylika.  Men inte riktigt än...

Vet ni vad jag loppisfyndade förresten? Gladiatorfilmen för 5 kr (jag älskar verkligen den filmen och det har hittils varit en skam att vi inte haft den), boken "Snön faller på Cedarträden" (som jag haft på min att-läsa-lista rätt länge nu) för 10 kr, en byrå till mitt rum (något sliten men fin och gedigen) för 30 kr, en New York-tavla för 50 kr, en gammal guldbelagd väckarklocka (som nog inte fungerar) för 10 kr och ett jättefint guldhalsband med en hängande klocka med inskriptionen "Lecerne Swiss" och som, efter många eftersökningar, sålts på auktionssidor för några tusen - jag betalade bara 20 kr. Minst sagt bra fynd, inte ofta man kan komma undan så här billigt för så sjukt bra grejer. Ni ska få se bilder på dem sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0