Jul.

Det är jul igen. På något sätt känns det som att åren rullar snabbare och snabbare varje år. När man var liten var alltid varje dag av de där sista 24 dagarna till julafton som en månad som sniglade sig fram. Man trodde aldrig någonsin att det skulle bli julafton. Räknade ned varenda timme, varenda sekund tills det var dags. 22, 23, julafton. Nu för tiden så är det som att december snurrar förbi som världen när man åker karusell. Man hinner inte ens förstå att det är december innan det är jul. Sjutton, man hinner inte ens med att det var november. Antar att det har med arbetsbördan att göra. Man har ju i alla fall eliminerat den oerhörda väntan. Och kanske lite av julstämningen med den. Det är liksom svårt att hinna med. Men nu är det jul.

Jag vaknade hemma hos min mamma i morse av doften av nybryggt kaffe. Hasade mig upp och slog mig ned i soffan där familjen satt och tittade på Polarexpressen. Varje jul sen den kom ut har vi alltid sett den på julafton och i år, som av en slump, så gick den på tv - vi har tappat bort dvd:n. Så där satt vi, åt vår julskinka och drack kaffet och bara tittade i tystnad. Det är något visst med julen. Även om man inte har världens julstämning i kroppen så är det ändå något speciellt med att komma hem över jul med hela familjen samlad och bara äta god mat och umgås, inte är det varje dag man gör det! Och även om det just nu faktiskt inte är 10 minus och singlande snöfall utan snarare 7 plus och barmark så gör det liksom inte så mycket för jul handlar väl inte om snö? Nåja, nog tjatat om ett redan uttömt ämne. God jul på er! Nu ska jag äta lite pepparkakor och ta en liten julpromenad. Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0