Fotobok - gratis?

Som ni alla säkert vet så finns det massor av hemsidor som ger människor möjligheten att ladda upp sina bilder och sedan skapa en fotobok utav dem. Precis som ett traditionellt fotoalbum förutom att man inte behöver framkalla bilderna först och sitta och klistra in dem - allting sköts av företaget. Vad som inte så många erbjuder är att låta kunderna göra allt detta - helt gratis! Det är nämligen så att Fujifilm nu har en kampanj där de låter bloggare anmäla intresse om att få skriva 100 ord om fotoboken och kommer man med så får man, efter att man publicerat inlägget, en egen bok utan att betala ett öre. Låter det helt otroligt? Det är det också men det är dessutom smart marknadsföring som jag tvivlar få skulle tveka om att hoppa på.

Men varför ska man göra en fotobok? Ja, som jag redan skrivit så är det mycket enklare att låta hemsidan sköta allt jobb (som att framkalla bilder etc) istället för att göra det själv. Dessutom är det väldigt kul att kunna designa hela boken själv från bilderna man vill ha med till texter (bildtexter, dikter, låttexter), bakgrunder, ramar och mycket mer. Boken kan ju bli precis det du vill att den ska bli; en årsbok, en födelsedagspresent, en inspirationsbok.

Så alla ni bloggare där ute - gå in här och med lite tur kommer ni också kunna få en fotobok. Jag ska självklart hålla er uppdaterade med hur det går med min bok och hur den blir. Lycka till, allihopa!


Kommentarer
Postat av: Nawal

Jag anmälde mig igår, hihi!

2009-08-18 @ 12:11:18
URL: http://newl.blogg.se/
Postat av: Jennie [ Foto & Min Sjukdom ]

vilken fin blogg du hade, den hamnar på favoriter =)

2009-08-18 @ 20:40:55
URL: http://ladyjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0