Vincent av Tim Burton

Ännu ett videoinlägg men jag tänkte bara dela med mig av en av mina favoritregissörers (enligt vissa) första film; "Vincent" av Tim Burton. Tim som gjort många storfilmer som "Edward Scissorhands", "Sweeny Todd", "Charlie and the Chocolate Factory" och nu snart också "Alice in Wonderland" skapade den här kortfilmen 1982. Det är en mörk film om en liten pojke med alldeles för stor fantasi men är samtidigt också väldigt komiskt och berättarens rimmande fraser ger filmen mer djup än vad den annars skulle haft - enligt mig. Nog pratat, titta bara på den nedan och säg vad ni tycker. Jag anser att man redan då måste ha förstått att denne Tim Burton skulle bli något alldeles speciellt.


Kommentarer
Postat av: jennifer,

en av mina absoluta favoriter. en gång i tiden hade jag till & med en vän som älskade den så mycket att han döpte om sig till vincent. himla fint,

2009-08-14 @ 23:13:32
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: felicia

dörren är sådär svängd och det är rättså fantastiskt!

2009-08-15 @ 01:57:10
URL: http://tigerlilys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0