Här har ni mig...

Såg ett jättefint inlägg av Emma så jag tänkte - varför inte göra ett likadant? Så det gjorde jag...

Var i hela världen skulle du helst vilja befinna dig just nu?


Bild

Maldiverna. Jag har aldrig varit där och nu känns det som om det vore dags, innan de slukas av havet

Vem skulle du vara om du varit en helt annan person?


Bild

Måste nog härma Emma och säga; Amélie Poulin från filmen "Le fabuleux destin d'Amélie Poulin" (som också ligger bra till att bli den film jag vill se resten av livet)

Vilken egenskap önskar du att du besatt?


Osynlighet

Vilket namn är det vackraste du vet?


Bild

Det går ju inte att bara välja ett men ett jag tycker om är: Coco. Låter liksom mystiskt, exotiskt och fint samtidigt (och det måste uttalas på franska, för annars blir ju allt bara koko - heh, [Kåk'å] alltså). Oj, blev det en bild på Audrey Tatou, igen? Haha...

Vilket är det bästa ordet som finns?

Bild
Kärlek

Vad är det viktigaste att du hinner göra innan du bara är stoft?


Bild

Se hela världen genom kärlekens ögon...

Vilken saga är din absoluta favorit?


Bild

Aladdin

Om du bara fick lov att äta en sak i resten av livet vad skulle du välja?


Bild

Det var en klurig en... Jag skulle nog välja bröd eftersom det kan smaka på så många olika sätt och man håller sig mätt på det.

Om du bara fick lov att klä dig i en färg resten av livet vilken skulle du välja?


Svart, det är klassiskt och passar till allting. Enligt mig finns det bara en färg som man kan ha hela outfittar i och det är just svart. Praktiskt.

Om du bara fick lov att lyssna på en enda låt i resten av ditt liv vilken skulle du välja?


Ah! Ångest! Kanske denna eftersom den handlar om mig, ha!, är på franska och för att den är lättlyssnad så man tröttnar inte på den - och dessutom väldigt fin! Men det är heeeelt omöjligt att välja bara en!

Om du bara fick lov att se en enda film i resten av ditt liv vilken skulle du välja?



Det är ett tufft val men det får nog bli... Moulin Rouge! Som jag sagt förut så fullkomligt avgudar jag den filmen eftersom den har precis allting jag gillar; kärlek, musik, dans, tragedi och passion. Dessutom så utspelar den sig i världens bästa stad - Paris - och har även med en av mina favoritkonstnärer; Henri de Toulouse-Lautrec (han till vänster - jag har till och med läst hans biografi och har tre av hans affischer i mitt rum: denna, denna och denna - några av dem ser ni på bilden på mig i min svarta klänning)

Om du bara fick köpa ett enda ting till i livet - vad skulle du välja då?


Bild

En underbar, 50-talsklänning som passar till allt; vardag, födelsedagskalas, klubb...

Vilket språk är det vackraste du vet?


Bild

Franska (även om jag talar mycket bättre spanska)

Vilken bok ligger på ditt nattduksbord just nu?


Bild

"Fågeln som vrider upp världen" av Haruki Murakami, "Tusen Strålande Solar" av Khaled Hosseini och "The End of the Romanovs" av Victor Alexandrov

Vilken årstid tycker du allra bäst om?


Sommaren, hands down!

Fyll gärna också i denna och skriv i en kommentar då ni gjort den så jag får se vad ni skulle välja. Jag har fått för mig att det säger ganska mycket om en människa...


Kommentarer
Postat av: Nawal

Nice, denna vill jag också göra! :)

2009-12-24 @ 01:32:28
URL: http://newl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0