Jag har fått ett paket...

När jag ganska nyligen vaknat och satt och såg på Smallville på TV:n hörde jag att det rasslade i brevinkastet så jag vände mig om och ned damp ett paket adresserat till mig. Mina närbildsfilter hade kommit! Jag blev alldeles till mig och skruvade genast på några av dem och började plåta. Jag har inte fotat mycket än, ni får snart se bilder, men oj vilken skillnad i närgräns! Helt plötsligt kan man vara bara några centimeter från föremålet man vill fota. Det är helt galet. Ska testa mer snart.

Och döm av min förvåning när jag skruvar på ett filter på 28mm-objektivet (pappas gamla) och upptäcker att två filter lossnar när jag ska skruva av det. Det satt alltså redan något slags filter på det objektivet, min gissning är ett UV-filter, som pappa glömt att berätta om och som jag inte upptäckt förräns nu. Detta tål att undersökas. Uppdaterar snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0