Om ESC

Lördag. Dags för Eurovision Song Contest. Jag var fett opepp men begav mig iväg till Ida för att mysa lite med henne och Sara och se på festivalen. Det blev ändå jäkligt najs och många bidrag var överraskande bra - trots att några såklart sög som typ Greklands porrdansande kille i magtröja. Norge vann förvånande nog för mig eftersom jag inte alls tyckte om bidraget. Men Sverige gick det ju... Sämre för. 21:a plats vilket är näst sämst någonsin. Jag tror vi börjar tappa greppet om det här eftersom det gått superdåligt de senaste åren. Vad har vi glömt? Varför har vi helt annorlunda musiksmak mot resten av Europa och Norden? Det är oförståeligt och jag tycker vi borde skippa att vara med nästa år. Det här blir ju bara pinsamt för alla. Eller? Borde vi inte det?

Mina favoriter var i vilket fall; Frankrike, Portugal, Island, Azerbajdan, Malta, Estland, Danmark, Tyskland och Rumänien. Vilka var era?
   Nedan är bilder från kvällen. :)







Jag och Ida bedjar till Sara om att hon ska ge oss det där goda hon köpt...



Kanske snart, inflikar hon och gör segertecknet för att hon har makten



Fast hon gav ju upp till slut och vi fick våran underbart goda chokladmousse. Slutet gott, allting gott. Iaf när det gäller choklad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0