Machinarium

Okej, jag vet inte hur många bloggare som har tipsat om spelet "Machnarium" så jag kände mig tvingad att testa det. Och det var som en dröm...



Det handlar om att man styr en liten robot som genom att klura sig igenom en massa rum ska försöka hitta sin förlorade vän. Det är hur charmigt som helst och de handteckande bilderna är kollosalt vackra och skulle lätt  kunna misstas för tavlor.









Ibland är spelet väldigt svårt och då kan man få lite hjälp av en bok - men först måste man spela ett minispel...









Spelet är verkligen som en dröm som jag bara snuddat vid ytan vid än så länge. Men jag förstår redan nu att jag kommer att ägna det åtskilliga timmar. Jag tror jag är förälskad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0