Captivated by (a) Muse

Okej, jag har aldrig lyssnat speciellt mycket på Muse tidigare men eftersom deras nya album "The Resistance" hade fått så bra kritik tänkte jag att det var dags. Jag lyssnade först igenom albumet en gång (det här var för någon vecka sedan) och tänkte "Hmm...". Så jag lyssnade igenom det igen. Och igen. Och igen. Kan inte säga annat än att de måste vara genier. Jag vet inte riktigt vad det är som har fått mig att fastna men jag tror att det ligger i den suggestiva stämningen, mörkret och spänningen blandat med alternativrock möter indie möter elektro. Jag är helt enkelt trollbunden. Har ni inte lyssnat på det så gör det nu. Här bifogas en av mina favoritlåtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0