Upp till kamp!

Hmm... Jag vill gå ut och fota massor av fina foton i höstrusket och bara hänge mig fullständigt till kreativiteten. Tyvärr är det i nuläget omöjligt. Dels för att jag har ont i precis varenda muskel i kroppen efter mitt yogapass i morse men mestadels för att skolan suger åt sig all min lediga tid som en mal suger upp alger i ett akvarium. Det är inte kul att tvingas pluggapluggaplugga när allt man vill är att leva och vara spontan. Skolan dödar den ungdomliga kreativiteten som den borde ta vara på innan den ebbar ut i vuxenlivets tradighet. Jag är nog lite kategorisk. Självklart finns det underbara saker med rutiner och 9-5 jobb men det finns inget likt tonårens sturm&drang som bör tas om hand om.
Jag vet inte om mitt budskap framgår här (för det blev minst sagt rörigt - vilket kan bero på att jag läst litteraturhistoria i två timmar nu) men det jag försöker säga är mer frihet till ungdomen så att kreativiteten inte dör i ett gymnasieklassrum. Snälla, låt eleverna gå i skolan i skolan och var lediga utanför skolan. Jag inser själv att läxor säkerligen är nödvändiga för betygsättningen men det enda jag ber om är lite mindre arbetsbörda så att det finns tid kvar på dygnet då skolan inte ska behöva vara prio ett. Eller? Är jag ute och cyklar igen? (Skulle inte förvåna mig). Kommer nog att läsa det här om någon timme och skratta åt mig själv. Nåväl....


Kommentarer
Postat av: Cornelia

dina bilder är grymma, du borde publicera mer foton :)

2009-10-24 @ 17:07:52
URL: http://photostream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0