Ett, tu, tre

Igår var jag och min käre vän Kells inne i stan för att second hand-shoppa och förhoppningsvis hitta studentklänningar (nej, det gick inte). Efter någon timmas rotande i Söders andra handsbutiker drog vi oss mot McD för lite energipåfyllning. Klockan var då tre och vi skulle inte möta våra vänner förrän klockan sex i Vällingby. Hur skulle vi fördriva tiden? "Ska vi gå på bio?" undrade Kelly och jag bara svarade "Varför inte?" Sagt och gjort åkte vi in till Sergel, gick fram till första lediga kassa och frågade om inte Alice i Underlandet gick nu. Jo, den började visst för en minut sedan så vi tog våra biljetter och sprang in i biosalen och slog oss ned. 1 timme och 48 minuter senare stapplade vi ut igen, vimmelkantiga av alla färger och märkliga djur och något lyriska över att Tim Burton lyckats igen (om än inte lika mycket som vanligt). Vi tog tuben och mötte vännerna. Det var nämligen Bilbaominiåterträff med svenskarna från utbytet och det blev en väldigt trevlig och lyckad tacokväll hemma hos D-tox/Dannyboy. Nattbussen tog oss mycket senare hem igen och nu har jag gått upp och ska faktiskt iväg och jobba lite. Resten av kvällen lär spenderas pluggandes eftersom jag verkligen lyckats ignorera faktumet att vi har jättemycket plugg fram tills ungefär nu. Önska mig lycka till!

Snabbfattat för den late: Jag & Kells shoppade, såg Alice i Underlandet och hade tacokväll. Nu ska jag jobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0