Grönska

Nu ska snart ansökningarna till högskolan vara inne och som det verkar just nu kommer jag i höst för första gången sätta min fot på Uppsala Universitet. Det skrämmer mig såklart lite att flytta bort från Stockholm och tryggheten här men å andra sidan är jag inte ens en timme bort så jag ska nog överleva. Men innan dess vill jag att våren ska komma. Jag längtar efter att få se blommor igen och känna doften av nyklippt gräs. Som i Baskien. Det slår mig ibland, när jag tänker på resan, hur sjukt vackert det var. Man fick nästan svindel ibland av alla berg och all grönska. Men jag kommer nog tillbaka en dag. Nu får jag sluta drömma och se över högskolevalen en gång till. Det är lite pressat nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0