Monoskons

WOW, är allt jag kan säga just nu men jag ska ta det från början. Min bror började nyligen spela som lead-gitarrist i ett band som heter Monoskons eftersom deras förra gitarrist hoppat av. Han har bara hunnit repa med dem i några veckor när de igår stod på stora scenen på Lava för att tävla i Rockkarusellens Stockholmsfinal. Det var 60 band som slagits om de 6 dyrbara finalplatserna och Monoskons var ett av dem som lyckats. Priset i potten var gratisbiljetter till Katapultfestivalen i Uppsala där den stora Sverigefinalen skulle äga rum, en låda med grejer från musikaffären Jam och dessutom en chartrad turnébuss för alla deras vänner till finalen. Jag hade jättemycket plugg igår men åkte med in till stan för att hinna kolla på brorsan eftersom jag aldrig sett honom spela förut. Dessutom gästspelade ett annat kompisband till mig, Bohemian Lifestyle, då de vann förra året. När jag stod där i publiken minuterna innan lillebror skulle upp och spela var jag såå nervös - tänk om något gick fel? Det hade jag inte behövt vara. De var så stört duktiga och det var helt galet hur häftigt det kändes att se min bror spela någon annanstans än i sitt rum. En och en halv timme senare var alla 500 röster räknade och juryn hade bestämt sig. Utslaget blev att de fick full pott av hela juryn (En av medlemmarna var från Bohemian) utom två som gav näst mest resp. tredje mest poäng. Folket sade också sitt: Monoskons var bäst. Marginalen till tvåan var stor. Jublet ännu större. Så nu ska min lilla lillebror ta en stor turnébuss till Uppsala och lira på en festival. Jag kan knappt tro det. Jag är så stolt över dem allihop!

Jag tog för övrigt över 200 bilder så när jag får tid ska de redigeras och gås igenom så kommer ni definitivt få se dem. Här nedan är ett klipp från konserten som någon i bandets pappa fixat. Min bror är längst till vänster i grönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0