Frågor: 2010

Hittade de här frågorna hos Elin Ivemo och tänkte att eftersom detta är helt meningslöst och ingen kommer att läsa det så kan jag ju lika gärna publicera det ;)

(Jag ska försöka göra en årssammanfattning i bilder också men det tar sådan lång tid så jag vet inte om jag hinner)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flyttade hemifrån och till en ny stad (på deltid åtminstone). Sjukt när man tänker på det. Så fort tiden har gått - jag var ju nyss en liten plutt!
Och så började jag ju på universitetet. Det är också helt galet.

 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, det gjorde jag faktiskt. Fast nyårslöften är rätt överskattade.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, och tur är nog det.

 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nja, jo. Relativt.


5. Vilka länder besökte du?
Spanien, Tyskland, Holland och Frankrike.

 

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Haha, det finns säkert en miljon saker jag behöver om jag börjar fundera på det.

 

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
11 juni - Studenten! En helt magisk dag.


8. Vad var din största framgång 2010?
Att jag kom in på språkvetarprogramet i Uppsala. Bland så många hundra sökande fick jag en av 30 platser och det känns rätt bra måste jag säga.

 

9. Största misstaget?
Att jag inte tidigare insett att man bör önska sig koppar och stekpannor och mixerstavar och därmed behövt köpa allting själv.

 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Så himla mycket faktiskt! Jag betalade bara i december drygt 700 kronor för vårdcentralbesök. Kan jag snälla få vara frisk år 2011? Jag är helt slut på att hela tiden må dåligt!!

 

11. Bästa köpet?
Oj... Just nu är jag ju lyrisk över Moleskineboken men jag måste nog säga mina kängor. 1100 var de verkligen värda för de är fantastiska!

 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, troligen, eller vårdcentralbesök... Nej, nu vet jag. Kurslitteratur. Jäklar, vad dyrt det är! Fast resor gick det också en hel del pengar till - fast det känns ju värdare än böcker jag, om vi har tur, läser en gång...

 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massor av saker :)

 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Oskar Linnros - Från och med du
Robyn - Dancing on my own
Johnossi - What's the point
Rihanna & Eminem - Love the way you lie
Glee - Vilken som helst
Yolanda Be Cool & DCUP - We no speak americano
Rebecka & Fiona - Luminary ones


osv.

 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var nog väldigt mer polariserad. Jag var både väldigt mycket gladare än tidigare och otroligt mycket ledsnare.

 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Fotat (speciellt nu under hösten). Annars är jag nöjd med vad jag gjort. Man gör ju bara så mycket man hinner och man hinner ju inte med allt.

 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Inget, allt man gör mycket gör man ju mycket av en anledning som ofta är att man gillar det så. Nä!

 

18. Hur tillbringade du julen?
Med min familj, hemma i Stockholm och bara tog det lugnt och åt god mat.

 

19. Favoritprogram på TV?
How I Met Your Mother, Glee, Rebecka&Fiona, Vampire Diaries, True Blood, House, That 70's Show och alla de andra.

 

20. Bästa boken du läste i år?
Oj, gud. Jag har läst så himla många böcker i år. Men om jag måste välja en av dem... The Hunger Games av Suzanne Collins. En helt sjukt bra och obehaglig och spännande bok.

 

21. Största musikaliska upptäckten?
Oskar Linnros och Robyns nyvunna storhet. Och Glee :)

 

22. Något du önskade dig och fick?
En hel del, en ny iPod (eftersom den andra blev snodd) och Wuthering Heights-DVD:n t.ex.

 

23. Något du önskade dig men inte fick?
Pride and Prejudice-boxen och Eclipsefilmen men de beställde jag själv och de kommer imorrn!!!

 

24. Årets bästa film?
Harry Potter var ju riktigt bra, Inception, Shutter Island, Eclipse, Dear John och I rymden finns inga känslor.


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Oj, det var ju ett tag sedan. Om jag inte minns fel så överraskades jag med tårta och kladdkaka och presenter av mina vänner efter en dag med familjen :)

 

26. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Haha, billig och ogenomtänkt!

27. Vad fick dig att må bra?
Min underbara familj och mina vänner i Stockholm och Uppsala. Tack.


28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Gah, det är ett svårt val men... Han som spelar Alcide i True Blood är ju sjukt het, alltså...

 

29. Vem saknade du?
Familjen och mina Stockholmsvänner då jag var i Uppsala och mina Uppsalavänner då jag var i Stockholm. Kluvet.

 

30. De bästa nya människorna du träffade?
Mina fina Uppsalaklasskamrater såklart! Och spanjorerna från utbytet får väl vara med på ett hörn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0