Fjärilshuset

Jag var ju som bekant på Fjärilshuset med Kelly för att besöka Ida när hon jobbade och här är några av bilderna. Som tidigare nämnt så var det galet svårt att fota inne i själva fjärilshuset p.g.a. kondensen men jag försökte i vilket fall ;)





Ida gjorde sjukt goda mackor till oss - grillad chiabatta (eller var det?) med parmaskinka (serano?) med mozarella och grönsallad. Går ni dit bara måste ni äta dessa. Man blir dessutom rejält mätt på dem då de är så stora.



Efter luchen bar det av in i regnskogarna...



Kelly mötte en talande papegoja...



... och några undulater kurade ihop sig vid varandra och var så söta så.



Man blev alldeles röd och dimmig när man fotograferades därinne.



Till slut fick vi se fjärilarna men blev förskräckta då de fladdrade runt våra huvuden och jag kände paniken krypa och ville helst bara blunda och krypa in i ett hörn. Peaken nåddes då en fjäril satte sig på mitt ben. Då insåg jag att detta inte var något för mig och vi gick hem igen. Men det var ett äventyr alltid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0