It's rock n roll, baby!

För några dagar sedan såg jag på "Rock n Roll's Hall of Fame - 25 years" som sändes på tvåan, då jag inte hade något bättre för mig. För er som inte vet vad det är för något så är det en jättestor konsert där hur många kända artister som helst som uppträder; Bruce Springsteen, Patti Smith, U2 osv. Det var mycket bra musik men klippet nedanför fastnade jag speciellt för av någon anledning. Som ni ser så är det Stevie Wonder och Sting som sjunger gamla The Police-hiten "Roxanne" samt låten "Higher Ground". Jag har aldrig gillat The Police's version av "Roxanne" då jag tyckt att den varit för mesig i jämförelse med filmen Moulin Rouge's grymma tangoarr på den. Dock tycker jag verkligen om den här live-versionen för den är sjukt reaggeaktig och det är ett rejält drag i den. Lyssna och säg; vilken version är bäst 1) The Police, 2) Moulin Rouge eller 3) Live-versionen. För mig är det ett dött lopp mellan 2:an och 3:an.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0