Livet, universum och allting

Eftersom jag måste plugga inför ett förhör imorgon och dessutom hinna käka middag innan jag ska iväg och jobba ikväll så tänkte jag bara slänga in en väldigt cool video som min geografilärare visade igår. Den är en sammanställning av alla kända fakta om universum vi har funnit hittils och visar en utzoomning från Himalayabergen till... ja, det får ni se om ni klickar på play. I vilket fall så känner man sig verkligen pyttig och betydelselös då man ser den men det är en häftig känsla och plötsligt spelar avstånd ingen roll längre. Varför bryr jag mig om ifall jag pluggar i Umeå eller Stockholm - det är ju jättenära! Och det tar ju faktiskt inte så lång tid att flyga till Australien så varför åker jag inte dit imorrn? osv. Jag vet inte riktigt vad jag ska berätta mer men titta på den och känn efter - visst är man bra liten?

Jusste, ni som inte orkar läsa texten i början - hoppa 30 sek fram.



Titeln kommer från "Liftarens Guide till Galaxen", en av mina husbiblar, btw.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0